Нетната печалба за третото тримесечие на най-големия производител на електрически превозни средства в Китай BYD е нараснала с 350% спрямо предходната година, подпомогната от по-широката гама от продукти и силните продажби, които помогнаха на компанията да победи Tesla на най-големия автомобилен пазар в света, съобщава Ройтерс.
Нетната печалба на BYD за периода юли-септември достига 5,72 млрд. юана (788,75 млн. долара), докато тази за първите девет месеца се е увеличила с 281% до 9,31 млрд. юана (1,28 млрд долара), обяви компанията в регулаторна декларация.
Резултатът е в съответствие с прогнозата, публикувана от BYD миналата седмица.
След като премахна бензиновите превозни средства от своя продуктов микс тази година, BYD, по-ефективно от всеки друг автомобилен производител, успя да се възползва от набора от стимули за покупка на електрически автомобили на Пекин и местните китайски власти.
Компанията, в която Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет държи 19%, е успяла значително да намали разходите на фона на силните продажби в сравнение с други електромобилни производители.
Общите продажби на BYD, отнасящи се за изцяло електрически и плъгин хибридни коли, се увеличават с 250% през първите девет месеца на годината до 1,2 млн. броя, с което надхвърля 110-процентния ръст за целия електромобилен сегмент. За сравнение, Tesla успя да продаде над 318 000 електромобила в Китай за същия период.
Освен всичко друго BYD е и един от най-големите производители на електромобилни батерии в света. През юли компанията се изкачи на второ място в международна класация на разработчиците на батерии по отношение на доставения капацитет, изпреварвайки южнокорейската LG Energy Solution. BYD е успяла да достави батерии в размер на 6,4 гигаватчаса (ГВтч) през юли, като изостава единствено от своя местен конкурент Contemporary Amperex Technology Co., която е продала батерии с общ капацитет от 13,3 ГВтч.
Китай остава лидер при обемите на продажби на електромобили, като през септември в страната бяха продадени рекордните 611 хил. превозни средства, което представлява ръст от 83% на годишна база. През този месец BYD за първи път успява да достави повече от 200 хил. автомобила.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Класически рецепти за Игнажден на 20 декември
Европа започва да се учи как да сваля дронове
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
преди 3 години Теслата си е тесла!!! Таблет на колела. Най-лошият начин да си похарчиш парите. Плащаш пари като за луксозна кола, а получаваш *** на колела. А 3ката е и ужасно грозна. BYD са много сериозни коли и ще стават още по-добри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Победили Тесла в Китай? А разлика между яблоки и круши правите? Все едно когда производител на вентилатори прадал повече бройки от производител на климатици и ето значит что победил го! Ой, ой, ето харошая шутка! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тая компанийка си я набелязах дори още преди чичикът да е чувал за нея, трябваше да си купя малко тогава... отговор Сигнализирай за неуместен коментар